reklama

Ako ja by som diabetičkou byť nemohla..

No, nemohla, nemám na to predispozície. Nie také tie genetické, lebo tie mám. Po otcovej sestre. Ale iné mám na mysli. Napríklad, ako sa nepos.ať, keby mi to lekár oznámil, nevyčítať si, že prečo práve ja, naučiť sa s tým žiť a nezblázniť sa. Ja viem, väčšina z vás to môže vidieť inak, však s cukrovkou sa žije relatívne v pohode. Pár krát si pichnete inzulín, sledujete si cukor, kalórie a neviem, čo všetko..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Len mňa sa to celé akosi inak dotýka. Tak bytostne. Najlepšia kamoška a tá moja teta sú obe cukrovkárky. Teta už v tom lieta pekných -dsať rokov, kamoška nejaký ten štvrtý. A obidve ju "drapli" z rovnakých príčin. Príliš veľa stresu a záťažových situácií, ktoré akosi nešli na povrch, ale zostávali vo vnútri. A zožierali najskôr dušu, potom telo..

Keď mi kamoška zavolala, že je v nemocnici so zistenou cukrovkou a že sa tam dotiahla v hodine dvanástej, bola som práve v obchode pri pokladni. Ani neviem, ako som odtiaľ vyšla von, skoro som sa tam zložila. Keď som s ňou volala neskôr, štebotala mi, ako ju nadstavujú na inzulín, aké super sú sestričky.. žiadne výčitky, zbytočné otázky, žiaden plač.. zobrala to ako fakt, ako niečo, čo proste prišlo a už nikdy neodíde. Stala sa z nej najkrajšia diabetička na svete.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvykla si na neustále meranie cukru, na pichanie inzulínu, na to, že keď ma hypoglykémiu, trasú sa jej ruky a kecá ako Palacký, že musí pred rannou kávou jesť a že musí jesť presne na obed a presne večer o šiestej. A zvykla si aj na to, že s tými očami to už nebude také ako predtým, že jej prípadné tehotenstvo bude iné ako bolo to moje.. zvykla si na všetko. Napriek tomu, že sa jej v sekunde zmenil život, túži po veciach, trochu iných, ako máme my zdraví, ale podobných. Aby sa mala v tých hypo stavoch morálne o koho oprieť, aby bol pri nej niekto, kto jej vtedy nedovolí zaspať, aby jej ten niekto nalial džús, lebo s trasúcimi rukami to ide veľmi ťažko. Aby mala svoju rodinu a aspoň jedno dieťa. Zdravé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obdivujem ju, je mladá, chorá a plná elánu. Nezatrpkla a neľutuje sa. Nikdy. To si na nej vážim.

Ja by som to takto nevedela. Ale to je už o inom..

Anna Menkynova

Anna Menkynova

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sociálna pracovníčka krízovej intervencie.. Simčina mamina, Peťova frajerka :) Zoznam autorových rubrík:  problémy budúcej pubertiačkypre váso spoluzávislostipríbehy o DDASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu