reklama

Som DDA a je nás viac, než dosť

Je to už dávno, čo som sem napísala svoj ostatný článok. Mnohí, z mojich blízkych, aj z mojich pravidelných diskutérov a čitateľov, sa ma pýtali, prečo už nepíšem. A ja som vždy odpovedala, že už nemám potrebu, lebo som sa z "toho" vypísala a pomohlo mi to. Odvtedy, čo sme sa tu spolu motali v téme alkoholizmu, odpúšťania kade komu, vychovávali a zabávali sa na veselom spolunažívaní s mojou hlavnou hviezdou článkov, utieklo veľa vody a naozaj som mala pocit, že veci sa krásne usporiadali a všetko je, ako má byť.. Keby..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Keby sa mi nediali veci, ktoré ma doviedli až sem a tak som tu zase, lebo mne to tu pomohlo a teda dúfam, že cez písanie zase pomôžem niekomu ja. Takže tie veci sa mi diali, keď:

- Keď som písala o tom, aký úžasný vzťah mám s otcom, po tom všetkom, veľa ľudí mi písalo, že ma obdivujú, že mi to želajú. Pýtali sa ma, ako som to dokázala, ako by to oni mohli dokázať. Potom mi už sporadicky chodili maily, komu sa to tiež podarilo a kto na tom pracuje. Úžasný pocit.

- Keď som písala diplomovú prácu na tému spoluzávislosť. Nikto to nechápal, nikto mi neveril, pretože odborná literatúra na túto tému u nás nie je. Nemala som z čoho čerpať. O tom, ako pomôcť závislému, sa napísalo kvantum prác, štúdií a neviem, čoho všetkého. Ale o pomoci rodinám, ktoré žijú so závislým, o pomoci deťom, ktoré vyrastajú v rodinách so závislým, tak toto bolo presne pre mňa. 60 strán práce, s minimom literárnych zdrojov a to predpísaných bolo 40 ks. Z posudku práce som dostala D, kvôli tým zdrojom. Na obhajobe práce sedeli všeliakí PhDr. Doc. a predseda komisie, pán Prof. neviem aký. Keď som začala obhajovať svoje dielo, ktoré sa nemalo extra o čo oprieť, keď som počas môjho monológu zostala ticho, lebo sa medzi sebou rozprávali, keď si vypočuli moju motiváciu k napísaniu takejto práce, keď zrazu zostalo v miestnosti také hrozivé ticho, až som myslela, že ma odtiaľ vykopnú, že si z nich snáď robím srandu, prišiel ku mne ten pán Prof. neviem aký, stisol mi ruku a povedal, že konečne má znovunájdený zmysel svojho pôsobenia na akademickej pôde. Úžasný pocit. Keď mi poďakoval za to, že konečne zažil štátnu skúšku ako diskusné fórum a nie ako klasický nervák študentov, bol to úžasný pocit. Keď sa ma opýtal, kde pracujem a ja som mu povedala, že manažujem ľudí, povedal iba, že tam nepatrím. "Robte prosím to, na čo ste stvorená na tomto svete. Dnes ste ma úplne dostali". Úžasný pocit.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Keď za mnou prišiel Vladko Schwandtner a priviezol so sebou pár "svojich" detí a ešte dve kočky. Boli podobné mne. Sedeli sme u mňa vonku, dve lekárky, jedna moja menovkyňa a ja, vtedy riaditeľka pobočky jednej banky. Boli sme tam vonku, všetky tri úspešné mladé ženy a všetky tri s rovnako pohnutým detstvom. Mala som pocit, že sme si tak blízke, ako s nikým iným, koho poznám pár minút. Keď mi potom Vlado rozprával, ako závislým pomôcť vie, ale ako funguje človek, ktorý si odžil to, čo my tri... tak ich naložil do auta a doviezol za mnou. Keď som mu neskôr preposielala tú moju priekopnícku diplomovku, želala som si, aby pomohla, aspoň trochu. A keď mi potom Vlado napísal: "Anička, tvoja diplomovka pomohla tej druhej Aničke a momentálne je doma so svojou rodinou", tak to bol neuveriteľne úžasný pocit.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- A keď mi tento týždeň prišiel mail od známeho, ktorý mi v tej diplomovke robil respondenta, akými životnými situáciami sa zase a znova brodí, jeho nevinná otázka: - ako ty to robíš, že to tak zvládaš?- vnímala som to ako jedno z posledných doklepnutí. Skladačka sa poskladala, posledná puzzla bola položená.

Keď som začala myslieť na všetkých tých ľudí, ktorí žijú so závislými, všetky tie manželky, manželov, všetky tie deti.. deti, ktoré vyrastali v rodine so závislým.. čiže aj na NÁS.. voláme sa Dospelé deti alkoholikov (DDA), na tých, ktorí nevedia o tejto téme nič, lebo sa k tomu nemali ako dostať, na tých, ktorí si o sebe myslia to, čo si myslia a nevedia, že si to myslieť nemusia a oni vedia, čo tým myslím.. chcem teda písať o vás a pre vás.. keď len jednému jedinému pomôžem, bude to pre mňa dosť.

Anna Menkynova

Anna Menkynova

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sociálna pracovníčka krízovej intervencie.. Simčina mamina, Peťova frajerka :) Zoznam autorových rubrík:  problémy budúcej pubertiačkypre váso spoluzávislostipríbehy o DDASúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu